Verbindend HR
Employer branding begint met goed HR-beleid
Als ondernemer weet je ongetwijfeld waar je over vijf jaar wilt staan. Natuurlijk zijn klanten belangrijk, maar onderschat ook niet het belang van je medewerkers. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat medewerkers zich tijdig en in de goede richting ontwikkelen? En hoe bind jij nieuwe medewerkers? Met QuatroHR zorg jij voor een goede employer branding!
HR-vraagstukken die spelen binnen jouw organisatie
- Werven van de juiste medewerkers
- Talentvolle medewerkers krijgen onvoldoende ruimte om zich te ontwikkelen.
- Medewerkers vragen naar opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
- Binden en boeien van medewerkers.
- Teams werken onvoldoende samen.
Zijn bovenstaande voorbeelden herkenbaar voor jouw organisatie? Dan weten we zeker dat je grote stappen kunt zetten door aandacht te besteden aan de ontwikkeling van jouw medewerkers. Denk hierbij aan thema’s als het onboarden van nieuwe medewerkers, medewerkerontwikkeling en duurzame inzetbaarheid. Heb je zelf geen HR-adviseur in dienst, of ben je op zoek naar extra kennis? Wij helpen je graag!
Employer branding bij onboarden nieuwe medewerkers
Jouw medewerkers zeggen veel over jouw organisatie en bepalen voor een groot deel hoe klanten naar je kijken. Wat maakt jullie bijzonder en wat is uniek aan de manier waarop jullie werken? Deze kennis is niet alleen waardevol richting nieuwe klanten, maar ook richting nieuwe medewerkers. Niet voor niets is jullie cultuur een belangrijk onderdeel van je employer branding. Besteed in de onboarding van nieuwe collega’s daarom niet alleen aandacht aan theorie, maar ook vooral aan de manier waarop jullie dingen doen. Weet je niet precies waar te beginnen? QuatroHR helpt je bij het opstellen van een onboardingsplan.
Werk aan employer branding
Marges die onder druk staan, complexe dienstverlening of heftige concurrentie: als ondernemer krijg je de ene na de andere uitdaging voor je kiezen als je bedrijf groeit. Wil je dat je medewerkers nu en in de toekomst klaar zijn voor alle uitdagingen? Besteed dan voldoende aandacht aan medewerkerontwikkeling. Stel bijvoorbeeld samen met je medewerkers een POP en opleidingsplan op. Kijk hierbij niet alleen naar de huidige functie, maar ook naar mogelijke doorgroeimogelijkheden.
Alle stappen die je in deze fase zet, helpen jou aan een goede employer branding en zorgen dat medewerkers langere tijd bij jouw organisatie blijven werken. Zeker weten dat je niets vergeet? Wij denken graag met je mee.
Duurzame inzetbaarheid
Ga je aan de slag met employer branding? Dan komt vroeg of laat de vraag hoe je omgaat met de duurzame inzetbaarheid van je medewerkers. Daarbij kijk je niet alleen naar de huidige inzet, maar maak je een plan hoe je medewerkers zo lang mogelijk blij aan het werk houdt. Onze HR-adviseurs weten precies hoe je duurzame inzetbaarheid op een toegankelijke manier vormgeeft en in de praktijk brengt. Een mooie stap om een aantrekkelijke werkgever te blijven.
Employer branding bij onboarden nieuwe medewerkers
Jouw medewerkers zeggen veel over jouw organisatie en bepalen voor een groot deel hoe klanten naar je kijken. Wat maakt jullie bijzonder en wat is uniek aan de manier waarop jullie werken? Deze kennis is niet alleen waardevol richting nieuwe klanten, maar ook richting nieuwe medewerkers. Niet voor niets is jullie cultuur een belangrijk onderdeel van je employer branding. Besteed in de onboarding van nieuwe collega’s daarom niet alleen aandacht aan theorie, maar ook vooral aan de manier waarop jullie dingen doen. Weet je niet precies waar te beginnen? QuatroHR helpt je bij het opstellen van een onboardingsplan.
Werk aan employer branding
Marges die onder druk staan, complexe dienstverlening of heftige concurrentie: als ondernemer krijg je de ene na de andere uitdaging voor je kiezen als je bedrijf groeit. Wil je dat je medewerkers nu en in de toekomst klaar zijn voor alle uitdagingen? Besteed dan voldoende aandacht aan medewerkerontwikkeling. Stel bijvoorbeeld samen met je medewerkers een POP en opleidingsplan op. Kijk hierbij niet alleen naar de huidige functie, maar ook naar mogelijke doorgroeimogelijkheden.
Alle stappen die je in deze fase zet, helpen jou aan een goede employer branding en zorgen dat medewerkers langere tijd bij jouw organisatie blijven werken. Zeker weten dat je niets vergeet? Wij denken graag met je mee.
Duurzame inzetbaarheid
Ga je aan de slag met employer branding? Dan komt vroeg of laat de vraag hoe je omgaat met de duurzame inzetbaarheid van je medewerkers. Daarbij kijk je niet alleen naar de huidige inzet, maar maak je een plan hoe je medewerkers zo lang mogelijk blij aan het werk houdt. Onze HR-adviseurs weten precies hoe je duurzame inzetbaarheid op een toegankelijke manier vormgeeft en in de praktijk brengt. Een mooie stap om een aantrekkelijke werkgever te blijven.
Benieuwd hoe wij kunnen helpen met employer branding?
Nodig ons uit voor een kennismakingsgesprek!
0184 75 05 75 | team@quatrohr.nl
Stay In Touch